maandag 20 juni 2011

Dag 15 - 19 juni

Dit zou een vliegdag worden, maar dat pakte even anders uit.

Na een wat slechte nachtrust (teveel adrenaline nog in m'n lijf denk) doe ik samen met Roland nog wat boodschapjes. Daarna brengt George ons naar het vliegveld. Daar ben ik veel te vroeg, maar dat vind ik niet erg.
Wat ik wel erg vind is dat er een probleem blijkt te zijn met mijn eerste vlucht. En daarom kan ik mijn aansluiting naar Amsterdam niet halen. Arghhh... er blijken ook geen alternatieven te zijn. Er is nog iemand die op dezelfde manier strandt.
Alternatieven blijken er voor die dag niet te zijn, dus dat betekent een dag later vliegen.K.t. Ik vind het het meest vervelend voor de Tim en Isa. Ik krijg uiteraard wel vouchers voor een hotel bij het vliegveld, en wat andere vouchers.
Ik ben net aan het zoeken naar het busje van het hotel als ik m'n naam hoor. ? . Hier?
Het blijkt de Zwisterse groep te zijn die net een taxi wilden nemen naar het centrum van Oklahoma. Wat een toeval. Ze blijken ook in hetzelfde hotel te zitten. Ik stap in, we gaan langs het hotel, en 10 minuten later zitten we samen in de taxi naar het centrum. Goh, dat valt allemaal nog mee.
We eten Italiaans en gaan daarna te voet naar het memorial ter nagedachtenis van de enorme bomexplosie in 1995. Het is erg warm (40+), en daarom zien we volgens mij niemand op straat. Amerikanen doen overigens toch veel/alles met de auto.
Na het memorial gaan we terug en we drinken nog wat om bij te komen van de hitte. Daarna taxi terug naar het hotel, en nog een dip in de pool. We eten gezamenlijk en nemen de reis en alle opvallendheden nog eens door. Iedereen is het over eens dat de Charles en George zeer vakkundig zijn. Waar we het ook over eens zijn is het zeer slechte eten hier. Zielloos, ideeloos, te vet, te suikerrijk en veel te grote porties. Komt waarschijnlijk ook omdat we voornamelijk bij ketens hebben gegeten. Dat vindt ook overigens de lokale krant, waarin een kritisch artikel staat over ketens.

Tijd om nog wat feiten over de stormchase op een rijtje te zetten:
Start: 5 juni
Eind: 18 juni
Aantal dagen: 14
Aantal chasedagen: 10
Aantal chasedagen die bustdagen werden: 2
Aantal reisdagen: 4
Aantal reisdagen die chasedagen werden: 2
Aantal mijlen afgelegd: ca 6500 (10.000 Km)
Aantal stormen nagejaad: 16
Grootste hagelsteen: 6 cm doorsnee
Hoogste windsnelheid meegemaakt: ca. 75-80 mijl (140 kmph)
Aantal haboobs (zandstorm): 1
Aantal vliegende objecten: 1 (trampoline van 2,5 m doorsnee)
Aantal sheerfunnels: 4
Aantal bliksems van dichtbij meegemaakt: tientallen
Aantal tornados gezien: 1, EF0

Aantal gasten: 13, 3 dames en 10 heren
Aantal reisleiders: 3
Aantal hotelkamers: 14
Aantal benzinepomps aangedaan: te veel om te tellen
Aantal GB aan video: ca 50
Aantal foto's : ca 100
Aantal whatsapp-reageerders: 10
Aantal whatsapp-chatgroepen: 2
Aantal whatsapp-berichten: eh...veel. Gokje: 3000
Aantel viewers op de cam, max 215
Aantal bumps op de highway: honderden
Aantal fietsers gezien: 3
Aantal raadsels gedaan: veel, stuk of 40
Aantal spullen kwijtgeraakt: 1 (douchegel)
Aantal apps geinstalleerd gedurende reis: 5
Naschrift; aantal kilo's aangekomen: 0

Al met al een geweldige ervaring, die onvergetelijk is.


EN NU WIL IK NAAR HUIS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten